AUTOBUSY

Šest životů autobusové pneumatiky

V posledních letech se hodně mluví o tom, zda lidstvo může docílit tzv. cirkulární ekonomiky. Tedy nakolik dokážeme nahradit zboží na jedno použití takovými výrobky, které vydrží dlouhou dobu, jsou používány opakovaně a recyklovány. Přestože všichni víme, že takové úsporné hospodaření výrazně šetří náklady a přispívá k ochraně životního prostředí, stále je nelehkým úkolem proměnit myšlení lidí, aby změnili své zvyky a začali se chovat jinak. CARLING jakožto ryze česká společnost působící v oboru nákladních pneumatik a protektorů se k podpoře cirkulární ekonomiky hlásí a chce jít cestou maximální životnosti pneumatik při omezení nákladů dopravců.

Proto se odborníci v CARLINGu zabývali i tím, jak vhodným výběrem a protektorováním pneumatik zvýšit jejich životnost v oblasti autobusové dopravy. Otestovali různé kombinace pneumatik a protektorů u přibližně 1500 městských a příměstských autobusů, aby zjistili, jaká varianta bude dopravcům a řidičům co nejlépe vyhovovat z hlediska úspor, komfortu a jízdních vlastností. A výsledky byly pro mnohé překvapivé.

Snížení nákladů na 0,114,-Kč/km

Při testování se jako ideální ukázalo spojení kvalitní koncepční asijské značky pneumatik RoadX a následná protektorace materiálem Ring od špičkového italského výrobce Marangoni. Díky této unikátní kombinaci se náklad na jeden ujetý kilometr dostal na hodnotu hluboko pod 15 haléřů (0,114,-Kč/km) při cca 300 000 najetých kilometrech, a to v závislosti na provozu a efektivního využití vlastních správně ojetých koster.

„Pneumatiky RoadX jsou dosud nepostižené politikou snižování materiálových nákladů za každou cenu a nedochází u nich k ochuzení o hlavní stavební kámen kostry – ocel. Výrobce pneumatik RoadX také garantuje kvalitu a vhodnost kostry k protektorování. Pokud se ukáže, že pneumatiky kvůli závadě v provedení nebo materiálu nesplní podmínky pro protektoraci, vrátí zákazníkovi za dodržení podmínek částku cca 1200 Kč. Tato podmínka je v současné době platná v Kanadě a USA a připravuje se její uvedení do praxe v Evropě,“ říká Ivo Lojda, manažer logistiky brněnské společnosti CARLING.

Konstrukce kostry v kombinaci s bezespojovým kroužkovým běhounem, tedy technologicky nejvyspělejší formou běhounu pro studenou protektoraci, dělá z tohoto tandemu jedinečný koncept pro autobusové dopravce. S podobným řešením obouvání bude možno obsluhovat postupně i off road provoz, stavební společnosti a dopravy v oblasti odpadového hospodářství.

Společnost CARLING se snaží zúročit své zkušenosti v oboru nákladních pneumatik a protektorů na českém trhu, kde působí již od roku 1996. Kvalitu a spolehlivost protektorů podporuje doživotní záruka a garantovaný závazek, že případnou reklamaci firma vyřeší do 14 dnů.